Friday, March 25, 2011

hospital dan chemo

Hospital by José Goulão
jumaat~~ balik je dari sekolah ingat nak terus shoot pg hospital...tp sebelom tu kena singgah rumah jap..letak laptop and amik duit utk kos perubatan chemo mak.. Dah sampai rumah, lain pulak citanya...masuk bilik terus letak barang sertamerta baring atas tilam an..dgn baju kurung n tudung tak berbukak terus baring..(dlm ati..kacau ni mata pulak mengantuk) ok tak pe 5 minit je tido..ngam2 5 minit abah pulak kejut...Dengan mata yang merah lantas ku ke dapur terus amik pinggan amik nasi n lauk.. makan dulu... kang kat hospital menggagau cari makan..harga lauk kat sana sume mencekik darah..gaji aku pulak belom masuk2 lagi..stress!! '''''''''bulllrppp kenyang..''' (nak terus pg ke tggu masuk waktu zohor dulu..mmm.. tp mak mesti dah tggu lame kat hospital) untuk mengelakkan kepeningan ..lantas aku capai kunci kancil dan menuju ke destinasi Hospital Ampuan Najihah KPNS..

~~ sampai2 je... "mak ok tak mak"? tak sempat nak jwp doktor masuk... kelam kabut lain macam je doc ni..nie mesti doc praktikal tak pun baru set thumb print semalam...doc tu kuar je mak cite.".doktor tu banyak kali cucuk tak jumpe2''..tgh2 mak cite kapas kat tempat chemo pod merah...ah sudahhhh ubat chemo meleleh.....terus aku pg kaunter nurse cari doktor td....last2 nurse gak yg settlekan.......takot gak aku..ubat chemo tu dah la kuat...kene kat kulit pun boleh merah mcm melecur... dah settle sume..mak pun tido...aku pun ape lagi rapatkan kerusi kat tepi katil..tido beralaskan lengan...mcm tu punye style tido pun kat satu jam gak la..mmg ngantok gile takde hengat punye..
hospital_bed-5139 by robert.harwig

okey~~ last skali lepas sume ubat chemo dah masuk ... masuk air pulak lagi sebotol.. target sebotal air dlm 45 minit je.. tggu punye tggu.. mcm tak gerak je air  nih.. tapi air turun menitik2..aku pun tggu lagi..bace surat khabar pulak.. dah setengah surat khabar aku bace...(aii air nih jalan ke tak) mak pun ckp "lambek err aii" ..ok takpe sambung lgi bace surat khabar... dah khatam satu surat khabar SINAR..aku pun dok tenung botol air tue...nih tak boleh jadi..kat satu jam dah.. air baru suku hilang..aku dgn tak bertauliahnya melajukan tekanan air...kata mak lagi "mcm mane ko buat".hahaahaha...tak smpai 20 minit titt.. titt.. titt.. tii..tmesin berbunyi menandakan air nak abis.... DONT TRY THIS AT HOSPITAL..

No comments:

Post a Comment